Thursday, April 16, 2009

بسمــــــــــــــــات

قبل البوست عايزة اعتذر لكل الناس عن عدم متابعتي الايام اللي فاتت و غالبا هيكون الايام الجاية كمان
بسبب مشروووووووووع التخرج
احنا محبوسين طول اليوم تقريبا في الكلية و بقينا بنروح بس عشان نلحق ننام شوية و نرجع تاني ننزل الصبح نكمل المسيرة

دعواتكوا كتيييييييير
هسيبكوا بقا مع البوست
:))

*******

بسمـــــــات ..

تفتح روعة بسمتها أفق الحياة ..

تجعلك تحلق بحثا عن تلك الأمنيات الحالمة ..

تغوص باحثا عن أسرار تلك العيون الباسمة ...

تستعيد معها كل المعاني المتعلقة بروح الحياة ..

تذيب كل آلامك فتجدك في لحظات هائما بين طيـّات روحها الفرحة ..

***

فلربما رسمت بسمة عابثة السعادة بعيون حزينة ..

أو داوت جرحا بالغا ، أو مسحت آثار آلام دفينة ..

فلنحمل دوما بقلوبنا زخات من البسمات ..



إسراء حامد

18/2/2009



18 comments:

blue-wave said...

ربنا معاكى يارب
وحلوة اوى كلماتك

سمكه واحده said...

حلوه زخات من البسمات
كلماتك جميله
ربنا يوفقك يارب
ومستنينك تخلصي برحتك
تحياتي

جنّي said...

السلام عليكم

ربنا معاكي يوفقك
كلمات جميلة واجملهاتعبير
زخات من البسمات تعبير جميل لكن ليتنا نجد بسمة واحدة في وقت ضاعت فيه البسمات بل سرقت مننا البسمات .. لكن المشروع لايمنع تفقد الآخرين فقليل من الوقت فقد يكفي ..

Radwa Amr said...

ahoh ana ba2a ely wa2ef ma3aya zo7'at mn el basamat dh mesh fahma ya3ny eh zo7'at :D gamda ana sa7 fashla fashla ya3ny

bas tab3n ya esso gamda awyyyyy masha2 allah w ya ba7't basma hanem :D

keep it up girl

rabena yewafa2ek ya fatat el eza3a :D

مواطن مصري said...

كلمات حلوة و عندك حق

أحمد الصعيدي said...

السلام عليكم
ربنا يجعل دنيتك وأخرتك بسمات

بالنسبة للمدونة عندي أنا مش شايف خالص أي مشكلة وعلي أنا مش بفهم كتير في اللعب بتاع التدوين
وياريت كمان تعرفي أنا لقيت لحضرتك كتاب فيه الأمثال العامية كلها لو حضرتك محتاجه قولي وأنا أبعتلك اللينك بتاعه
شكرا لمرورك

صدى الصمت - عاشقة الورد - said...

أنا رحت المدونة الجديدة مالقيتهاش ورجعت هنا لقيتك ولخبطينى
خالص بس عرفت آجى الحمد لله

كلمات رقيقة وبسيطة وتذهب إلى القلب
مباشرة دون إستئذان
أحييكِ على البوست الأكثر من رائع

Unknown said...

سلامو عليكم
حلوة بسماتك اوي
و يارب تنهي و تخلصي علي خير
و الله يسلمك
بالمناسبة حضرتي 22 سنة بس

عاشقة النسيان said...

جميلة جدا تعبيرك بكلمة زخات تعبير جميل جدا ويارب يديم الابتسامة الجميلة ديما تقبلى مرورى

Esraa Hamed said...

blue wave

شكرا لحضرتك المرور و التعليق الجميل
:)

Esraa Hamed said...

سمكاية

نورتيني يا قمرة
و ان شاء الله اول اما اخلص هزهقكوا مني
:)))

Esraa Hamed said...

اخي الفاضل جني دعواتك كتير اعرف بس انظم وقتي شوية
:)

Esraa Hamed said...

روووودي

بقا مش عارفة يعني ايه زخات
امال كاتبة عظيمة ازاي بقا
؟؟؟


زخات يا ستي يعني مجموعة من البسمات
بسمات كتيييير يعني
قوليلي بس يعني ايه رضوي و انا هعملك واحده هدية في عيد ميلادك زي بسمة
:))

Esraa Hamed said...

مواطن مصري

اسعدني مرور حضرتك بمدونتي و تعليقك
:)

Esraa Hamed said...

ا/أحمد طب انا هاجي تاني و اشوف يمكن كان في مشكلة من عندي انا

Esraa Hamed said...

صدي الصمت

معلش بقا دوختك معايا
بس خلاص هنفضل هنا لحد اشعار اخر
:))

دنا فرحانة جداااا ان المدونة اتصلحت
الموضوع ده كان مضايقني جداااااا

ميرسي يا جميلة علي تعليقك الجميل
و يارب دايما كلماتي تفضل تعجبك
:)))))))

Esraa Hamed said...

صاحب المطعم


شكراااا لمرورك و تعليقك جدااااا
اتمني ان تكون المدونة حازت علي اعجابك
:)))

Esraa Hamed said...

عاشق الاحزان


سعدية بزيارة حضرتك الاولي للمدونة و يارب تكون المدونة حازت علي اعجابك و تصبح من زوارها دائما
:))